مدیریت منابع طبیعى موجب استقلال اقتصادى مى شود

مدیریت منابع طبیعى موجب استقلال اقتصادى مى شود


آیت الله العظمى مکارم شیرازى فرمودند: وجوب حفظ منابع طبیعى با ادله اربعه فقهى قابل اثبات است.‌ معظم له در دیدار مسئولین منابع طبیعى کشور تصریح کردند: آیات قرآن و روایات فراوانى بر حفظ منابع طبیعى تأکید دارد، زیرا این منابع هم محدودند و هم اختصاص به نسل فعلى ندارند. ‌

ایشان با تأکید بر تفهیم هشدارها و نکات لازم به مردم در خصوص حفظ منابع طبیعى فرمودند: صدا و سیما، رسانه هاى گروهى، علما و خطبا در این زمینه مسئولیت دارند.

معظم له با بیان اینکه اساس اقتصاد بر منابع طبیعى است خاطرنشان کردند: مدیریت درست در بهره مندى از این منابع، موجب شکوفایى و استقلال اقتصادى مى شود.

آیة الله العظمى مکارم شیرازى تصریح کردند: اگر بدرستى از منابع استفاده نشود، فقر و وابستگى اقتصادى و به دنبال آن وابستگى فرهنگى به وجود مى آید.

ایشان با اشاره به لزوم بیابان زدایى و گسترش فضاى سبز در شهر قم افزودند: با توجه به اینکه قم داراى آب و هواى گرم و خشک به همراه کویر و بیابان هاى زیادى است، مسئولین باید در جهت گسترش فضاى سبز و بیابان زدایى فعالیّت گسترده ترى انجام دهند.

معظم له در پایان به استفاده بهینه از زمین هاى کشاورزى تأکید کردند و فرمودند: باید از زمین هاى کشاورزى استفاده چند منظوره و بهینه صورت گیرد و باید با عدّه اى از سودجویان متخلّف که باعث ضربه زدن به محیط زیست شوند، به صورت جدى برخورد گردد.

 

 

برچسب ها :
captcha